موکب بلوکیها

یه موکب جامونده از مسیر اربعین :)

مارکوپولو

فلسفه اسم مارکوپولو اینه که عاشق سفرم

سفر البته به معنای استعاری و حقیقی هر دو..

این اسم رو یکی دیگه هم بود لکن به اون میاد به من نه.

یه بار یه نفر بهم گفت این چه اسمیه

عوضش کن بابا!

نمیدونم چرا عوضش نمیکنم ولی تنها اشتراکم با مرحوم مارکوپولو همین عشقمون به سفر بود.

خب مارکو منو یاد سفر میندازه

یه بارم در اومدم به یه نفر گفتم میدونی چیه اصلا؟ دوست دارم هر چند وقت یبار یه جا زندگی کنم.. نه این که مدت های طولانی یه جا باشم

ازم فرار کرد به گمانم..

دیوونه ام من

اصلا نشونه ی دیوونگیم اینه که امشب اومدم و خیلی راحت دارم چرت و پرت تحویل مردم میدم

عذر خواهم..ولی دستم از رو کیبورد بالا نمیاد

مارکوپولو ...
۲۶ آذر ۰۱ , ۰۱:۳۶

امشب اما نه حس مارکوپولو بودن هس، نه حس رقیه بودن

نه هیچی..

شاگرد بنّا
۲۶ آذر ۰۱ , ۲۱:۱۱

منم حس سفر گرفتم :))

پاسخ :

من خجالت میکشم همچن مطالبی رو جلوی شماها توی وبلاگ میذارم😅به هر حال خوش اومدید :)
حاج‌خانوم ⠀
۰۲ دی ۰۱ , ۲۲:۴۸

سلام بزرگوار :)

یه سؤال!

جای مارکوپولو، نمی شد سراغ سفرنامه نویسی های معروفی مثل ناصرخسرو رفت.

یا حداقل سندباد به عنوان شخصیت همیشه در حال سفر.

من پرین رو هم به عنوان یه همیشه مسافر دوست دارم...

 

به هر حال به نظرم مارکوپولو، در واقعیت صرفا یک جهانگرد نبوده...

موفق باشید.

 

پاسخ :

سلام :) از حضورتون و سوالی که پرسیدید مچکرم.
راستش اسم مارکوپولو رو یه بنده خدایی گذاشته بود که مرتب سفر و اینا میرفت.منم چون سفرو دوست داشتم واقعا همینجوری از این اسم خوشم اومد و گذاشتم چون اسمشم خوش حالت بود پیشم😅
سفرنامه خون نیستم زیاد مخصوصا از نوع قدیمی که نخوندم و بخاطر همین به ذهنم نرسیدن این هایی که فرمودید.مثلا ناصرخسرو هم با اینکه میشناختم ولی حقیقتا به فکرم نرسید چون فقط یکی دو بار اسمش رو شنیده بودم و اینکه خب ناصرخسرو رو اگر انتخاب میکردم دیگه خیلی پسرونه میشد😁
خود مرحوم مارکو😁 رو هم از لحاظ سیاسی زیاد نمیشناختم که حواسم باشه انتخابش نکنم و اینا.
پرین رو هم تا حالا از این زاویه دید که به عنوان همیشه مسافر نگاش کنم بش فکر نکرده بودم جالب بود🤔
در کل ممنونم از تذکر و دغدغه ای که داشتین.حالا من خیلی وقته با این اسم توی فضای مجازی بودم به این خاطر سختمه عوضش کنم ولی خب بهش فکر میکنم پرین هم قشنگ بود که فرمودین :)
ببخشید طولانی شد خلاصه.
حاج‌خانوم ⠀
۰۲ دی ۰۱ , ۲۳:۱۵

خواهش می کنم
مثلاً به جای ناصر، می‌شد بذارین ناصره! :)
خیلی جالبه که سفر رو دوست دارین، ولی اهل سفرنامه نیستین. شاید از لحاظ سیاسی درباره اش بخونید، کلا پشیمون شدینا! از حقیر گفتن بود...

 

به نظرم اسم رو راحت میشه عوض کرد، ان‌شاءالله رسممون عوض نشه.
ملتمس دعا...

چیز قابل بخششی هم نداشتم که قابل شما رو داشته باشه.

 

پاسخ :

خب اگر میذاشتم ناصره کسی متوجه ناصرخسرو و سفرش نمیشد😅 
منظورم از این لحاظ بود که بقیه هم منو با این اسم میشناختن
ولی خب به هر حال تصمیم گرفتم عوضش کنم ممنونم😅
سفرنامه های جدید رو میخونم.سفرنامه های قدیمی رو چون زیاد با ادبیاتش مأنوس نیستم زیاد نخوندم وگرنه ژانرش رو دوست دارم و غیر از کتاب هم تو این ژانر اگر مقاله، وبلاگ مجله و اینا هم باشه زیاد میخونم😅 
چشم حتما میرم راجع بهش میخونم :) 🙏
زین پس خانمِ پرین هستم😌
بازم ممنونم از نظرتون :)
حاج‌خانوم ⠀
۰۳ دی ۰۱ , ۰۲:۵۶

امون میدادی، پیشنهادات دیگه ای رو هم بررسی می‌کردی...😅😁

مثلا ابن‌بطوطه هم جزو جهانگردهای معروفه و اتفاقا بیشتر از مارکوپولو سفر کرده...

می‌تونستی مثلا بذاری بنت‌بطوطه. هم دخترونه است، هم همه رو یاد ابن بطوطه مینداخت.

یا همون ناصره.

میشد گذاشت ناصره قبادیانی. آدم رو یاد ناصرخسرو قبادیانی مینداخت.

البته واقعا اطلاعی درباره زنان معروفی که اهل‌سفر بودند، ندارم. 

می‌دونم شخصی بوده به نام رابعه عدویه. سفر هم کرده، اما جهانگرد نیست... یا مثلاً اگر حضرت زینب سلام الله علیها رو دقت کنیم در زندگی‌شون، کم سفر نرفتند.

با پذشوت تا کوفه میان. احتمالا تو جنگ‌ها همراهی‌شون بودند ( چون خانم ها به عنوان نیروی پشتیبان، حضور داشتند.) منطقه جنگ صفین توی سوریه است.

بعد دوباره با برادر، میان مدینه.

با امام سوم تا کربلا میان. بعد میرن شام. از شام همین مسیر رو میان دوباره کربلا و مدینه.

به روایتی یا می‌رن شام یا مصر...

 

آهانخیلی خوبه سفرنامه خوندن. موفق باشی!

 

پاسخ :

درسته
ولی میدونید چیه؟ خواستم یه چیزی باشه که اونایی هم که زیاد با سفرنامه و اینا آشنا نیستن هم بشناسن
مثلا همین مارکوپولو همه رو یاد جهانگردی و سفر میندازه حتی اونایی که مطالعات سفرنامه و اینا ندارن و با اکثر شخصیتا آشنا نیستن.
مخصوصا همسن و سالای من.الان از چند نفر پرسیدم که ابن‌بطوطه رو میشناسین؟ اصلا نمیشناختن که حالا بخوان یاد سفر بیفتن متاسفانه.
رابعه عدویه هم به عبادتاش و...معروفه(اگر بشناسنش تازه)
حضرت زینب هم همینطور.معروفیتش چون به سفرش نیست یاد سفر نمیفتن خلاصه😁😅 
حاج‌خانوم ⠀
۰۳ دی ۰۱ , ۱۶:۱۴

متوجهم چی میگی عزیز 

ولی به نظرم آشنا میشن!

نهایتا مثلا همه می‌پرسن ابن بطوطه کیه؟

چون اسم هم خاصه، جلب توجه می‌کنه. صرفا پیشنهاد بود عزیز دل...

ولی خیلی در قید و بند ملاک‌های ذهنی هم‌سن و سالانه نباش.

آدما از همین چیزها، رشد می‌کنند.

موفق باشی عزیزدل

پاسخ :

سلام.نه ممنونم واقعا :) راستی وبلاگتون هم جالب بود از باب علاقه لینکش کردم.
ببخشید دیر پاسخ دادم. اصلا فراموشم شده بود.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
چه برایمان آورده ای خانمِ پرین؟
چون یک نفر توصیه کرده که عنوان ساداتتون رو همیشه بذارید میذارم: خانم سید :)
دهه هشتادی اون اولاش !
نویسنده متن ها خودم هستم.
خوزستانیِ شیفته نخل، ماه، شط..
سابقاً وبلاگ نویس :]
اینجا بیشتر سؤاله تا مطلب..

+من الحُسین بن علی‌(ع) إلی بَنی هاشم
فَکَاَنّ الدّنیا لَم تَکُن وَکَاَنّ الاخِرَهَ لَم تَزَل
والسلام !
Designed By Erfan Powered by Bayan